Pakilan siirtolapuutarha - suurin ja kaunein

Uutisia

Esitys tapahtuu Pakilan siirtolapuutarhassa 22.8. ja 23.8.. Vuonna 1948 perustetussa Pakilan siirtolapuutarhassa on 320 mökkiä. Helsingin yhdeksästä siirtolapuutarhasta Pakila on alueeltaan suurin, 21 hehtaaria, viljelypalstojen aluetta on 13 hehtaaria. ​Osoite: Pakilan rantatie 2 varaa liput osoitteesta: http://www.levoteatteri.fi/lierikolu
Kursseja (22.6.2020)
Espoon työväenopistossa on syyskaudella alkamassa erilaisia rakentamisen, korjaamisen ja pihan suunnittelun kursseja.
Kevätkokous (31.5.2020)
Cvoid19 tilanne on helpottanut vähän, mutta kokoontumisrajoitus, 50 henkilöä, on voimassa kesäkuun loppuun. Kevätkokous siirretää pidettäväksi syyskokouksen yhteydessä. Kaikilla halukkailla pitää olla mahdollisuus osallistua kokoukseen turvallisesti. Hallitus
Vanhan huoltorakennuksen takana on kasat hiekkaa ja sepeliä. Kun käyt hakemassa niin muistathan merkata vihkoon määrän.
Vedet päällä (4.5.2020)
Vesinäytteestä ei löytynyt mitään, voidaan laittaa päälle. Vessat ja suihkut sekä pesutupa on käytössä viimeistään tänään klo 18:00
Vedet (24.4.2020)
Vedet saadaan päälle Vapuksi, ellei putki vuotoa löydy. Vessojen ja suihkujen siivous on keskiviikkona, joten Vappuna ne on käytössä.
Puutarha alueelle on laitetu jyrsijöiden pyydyksiä. Tiedote jäsen sivulla
TIEDOTE (20.3.2020)
Suomen hallituksen säätämän valmiuslain nojalla yli kymmenen henkilön kokouksia ei saa pitää. Siirtolapuutarhan hallitus päätti käymässään whatsApp kokouksessa siirtää kevätkokouksen kesäkuun 6 päivään. Tapaaminen grillin ääressä ennen kokousta on peruttu. Seuraa ilmoitustauluja ja yhdistyksen nettisivuja, sillä voimme joutua siirtämään tai perumaan jo sovittuja tapahtumia, kuten jätelavat toukokuulta ja siirtämään saunan ja kesäkahvilan aloitusta. Hallitus
Helsingin Siirtolapuutarhojen Aluejärjestö toimii kaikkien yhdeksän helsinkiläisen siirtolapuutarhan yhteistyöelimenä. Se välittää tietoa, antaa lausuntoja ja keskustelee kaupungin kanssa siirtolapuutarha-asioista. Aluejärjestö etsii nyt henkilöä nettisivujensa https://www.helsinginsiirtolapuutarhat.fi/ uudeksi hoitajaksi. Hommaan kuuluu ajankohtaisten asioiden lisääminen mm Aluejärjestön hallitukselta ja Siirtolapuutarhaliitosta tulevien ohjeiden ja valmiiden tekstien perusteella sekä sivustoon satunnaisesti tarvittavien muiden päivitysten teko. Omistakin ajankohtaisteksteistä voi sopia. Jos tunnet kutsumusta toimimaan virkanörttinä paikalla, joka avaa näkymiä helsinkiläisen siirtolapuutarhaliikkeen nykyhetkeen, ota yhteyttä Aluejärjestön puheenjohtajaan Maarit Louekariin m_loue(at)hotmail.com
Jäsenkirje 2 (17.9.2019)
Hei, unohdin postitusmateriaalista Jäsenkirjeen, se on jäsensivulla. Otan koipoita syyskokoukseen.