Toimikunnat

Kerhotalotoimikunta

Kerhotalotoimikunta perustettiin 2009 mökkiläisten tarpeesta saada kerhotalolle aktiivista toimintaa ja tehdä kerhotalosta mökkiläisten oma kohtaamispaikka.

Kerhotalotoimikunta v. 2018: Heli Ahola (vetäjä), Tiina Hetemaa, Varpu Mattlar, Annamari Oksanen, Anne Runsas (yhteyshenkilö hallituksessa), Outi Sirkeinen, Taru Välimaa ja Pirjo Koskinen.

Vuokraustiedustelut: heli.k.ahola@gmail.com, (044 534 4238).

Kesän toimintaa:

Sunnuntaisin kesäkahvila ja kirjasto (päivät ja kellonajat täsmennetään myöhemmin).

Talkoovoimin toimivassa kahvilassa on käynyt noin 100 henkeä joka sunnuntai. Tarjolla on hyvän seuran lisäksi sekä suolaisia että makeita omia leivonnaisia, juomia, makeisia ja jäätelöä.

Kirjasto on avoinna kahvilan aukioloaikoina.

Kirjasto on saanut kiitosta hyvästä kirjavalikoimastaan. Kiitokset lahjoittajille! Lainaustoiminta on vilkasta.

Ympäristötoimikunta

Puutarhatoimikunta hankkii ja istuttaa kesäkukat alueen somistukseksi pääportille ja ruukkuihin kerhotalon edustalle, sekä huolehtii istutusten hyvinvoinnista kesäkauden ajan.

Ympäristötoimikunta v. 2018: Tiina Parviainen (vetäjä), Minna Hyvärinen, Henna Rajapuro ja Leena Rantanen. (yhteyshenkilö hallituksessa Marketta Eräsaari).

Toimikuntaan kaivataan innokkaita jäseniä! Jos olet innostunut liittymään mukaan, ota yhteyttä johonkin toimikunnan jäseneen tai johtokuntaan.

Rakennustoimikunta

Helsingin kaupunki on vuonna 1997 tehnyt 30 vuoden vuokrasopimuksen omistamansa maa-alueen käytöstä siirtolapuutarhatoimintaan Pakilan siirtolapuutarhayhdistyksen kanssa. Vuokrasopimuksen edellytyksenä on, että yhdistyksen tulee vastata siitä, että alueella olevat vuokralaiset noudattavat kaupungin antamia ohjeita ja määräyksiä, jotta puutarhamme ulkonäkö pysyisi yhtenäisenä.

Helsingin kaupungin rakennusvirasto on hyväksynyt Pakilan siirtolapuutarhaa varten mökkien tyyppipiirustukset. Johtokunnan valitsema rakennustoimikunnan pitää kirjaa alueen rakentamisesta.

Muista tehdä rakentamishakemus mikäli remontoit tai rakennat!

Hakemuslomakkeet ja ohjeet löytyvät Ohjeita-sivulta.

Rakentamishakemukset voi jättää kesällä yhdistyksen postilaatikkoon kerhotalolla. Talvikaudella hakemukset tulee postittaa raeknnustoimikunnan vetäjälle, jota ei ole vielä valittu vuodelle 2018 (osoite Helsinki)

Rakennustoimikunta v. 2018: Tomi Friman, Jari Porkka, Markku Lehikoinen ja Ralf Österholm. Lisää jäseniä vetäjä tarvitaan, jos olet kiinnostunut liittymään mukaan niin ota yhteyttä.

Saunatoimikunta

Saunatoimikuntaan kuuluvat v. 2018: Riikka Airaksinen, Nipa Nieminen (yhteyshenkilö hallituksessa), Pauli Ojanen, Tom Friman ja Tapio Kujanpää. Toimikunnan tehtävä on organisoida saunan toiminta.

Runsaslukuinen lämmittäjäjoukko hoitaa tärkeimmän asian, saunan lämmittämisen. Lämmittäjän tehtävä on myös valvoa järjestystä ja rahastaa saunassa kävijät sekä siivota sauna saunomisen jälkeen.

Sähkötoimikunta

Yhdistyksen sähkötoimikunta toimii asiantuntijana alueen sähköasioissa. Sähkötoimikuntaan kuuluvat v. 2018  Niklas Koppatz (vetäjä, yhteyshenkilö hallituksessa), Markku Lehikoinen, Janne Lohvansuu, Juha Lundell, Björn Wiemers.

Ks. myös sähkönjakeluun liittyvät ohjeet!

Tiedotustoimikunta

Tiedotustoimikunta huolehtii PaPu-lehden julkaisemisesta ja vastaa siirtolapuutarhan nettisivuista.

Tiedotustoimikunta v. 2018: Annu Brotherus (yhteyshenkilö hallituksessa), Mikko Vuorinen, Lassi Lager (kotisivut) ja Irmeli Seipäjärvi.

Tiedotustoimikuntaan etsitään uusia jäseniä.

Urheilutoimikunta

Urheilutoimikunta v. 2018: Rauno Suomalainen (vetäjä, puh. 0453267775), Kalevi Lehikoinen, Nalle Lindroos ja Juha Saukkonen.