Toimikunnat

Kerhotalotoimikunta

Kerhotalotoimikunta perustettiin 2009 mökkiläisten tarpeesta saada kerhotalolle aktiivista toimintaa ja tehdä kerhotalosta mökkiläisten oma kohtaamispaikka.

Kerhotalotoimikunta v. 2020: Tiina Hetemaa, Varpu Mattlar, Annamari Oksanen, Anne Runsas (yhteyshenkilö hallituksessa), Taru Välimaa, Riikka Kettunen ja Saara Sainmaa.

Vuokraustiedustelut: runsasanne@gmail.com, (040 7503066).

Kesän toimintaa:

Sunnuntaisin kesäkahvila ja kirjasto (päivät ja kellonajat täsmennetään myöhemmin).

Talkoovoimin toimivassa kahvilassa on käynyt noin 100 henkeä joka sunnuntai. Tarjolla on hyvän seuran lisäksi sekä suolaisia että makeita omia leivonnaisia, juomia, makeisia ja jäätelöä.

Kirjasto on avoinna kahvilan aukioloaikoina.

Kirjasto on saanut kiitosta hyvästä kirjavalikoimastaan. Kiitokset lahjoittajille! Lainaustoiminta on vilkasta.

Ympäristötoimikunta Yrtit

Puutarhatoimikunta hankkii ja istuttaa kesäkukat alueen somistukseksi pääportille ja ruukkuihin kerhotalon edustalle, sekä huolehtii istutusten hyvinvoinnista kesäkauden ajan.

Ympäristötoimikunta v. 2020: Yhteyshenkilönä toimii Aura Loikkanen. Toimikuntaan kaivataan innokkaita jäseniä! Jos olet innostunut liittymään mukaan, ota yhteyttä toimikunnan vetäjään.

Viikkotalkoot järjestetään toistaiseksi keskiviikkoisin klo 14-16. Omaehtoista talkootyötä voi tehdä myös. Hoitotarpeista tiedotetaan WhatsApp-ryhmässä. Ryhmässä voi myös kutsua mukaan toisia mökkiläisiä viikkotalkoiden ulkopuolella tapahtuvaan toimintaan. WhatsApp-ryhmään voi liittyä ilmoittautumalla toimikunnan vetäjälle.

Kesäkukkien hoitoviikot ovat varattavissa kerhotalon edessä olevalta ilmoitustaululta. Kukkia kastellaan helteisenä aikana päivittäin, muulloin joka toinen päivä tai tarpeen mukaan. Kukat lannoitetaan puutarhavälinelaatikosta löytyvällä kasviravinteella kerran viikossa viikonloppuna. Hoitovuoroon kuuluu myös kuihtuneiden kukkien ja ränsistyneiden lehtien poisto. Hoitoviikon jälkeen kastelija vie välinelaatikon avaimen seuraavan kastelijan postilaatikkoon (sunnuntai-iltana).

Hoidettavat kesäkukat ovat kolme amppelikukkaa kerhotalon pylväissä, portailla olevat kolme ruukkua, maassa terassin edessä sijaitsevat neljä kukkalaatikkoa, ilmoitustaulun kukat, huoltorakennusten edessä olevat ruukkuistutukset, vanhan naisten WC:n seinällä oleva amppelikukka sekä kaivon kannella oleva ruukkuistutus. Kolme mökkiläistä on lupautunut hoitamaan pääportin, Vaahterapolun kaivon ja pikkuportin ilmoitustaulun kukat.

Rakennustoimikunta

Helsingin kaupunki on vuonna 1997 tehnyt 30 vuoden vuokrasopimuksen omistamansa maa-alueen käytöstä siirtolapuutarhatoimintaan Pakilan siirtolapuutarhayhdistyksen kanssa. Vuokrasopimuksen edellytyksenä on, että yhdistyksen tulee vastata siitä, että alueella olevat vuokralaiset noudattavat kaupungin antamia ohjeita ja määräyksiä, jotta puutarhamme ulkonäkö pysyisi yhtenäisenä.

Helsingin kaupungin rakennusvirasto on hyväksynyt Pakilan siirtolapuutarhaa varten mökkien tyyppipiirustukset. Johtokunnan valitsema rakennustoimikunnan pitää kirjaa alueen rakentamisesta.

Muista tehdä rakentamishakemus mikäli remontoit tai rakennat!

Hakemuslomakkeet ja ohjeet.

Jatkossa kaikki hakemukset otetaan vastaan vain sähköisesti, myös hyväksymis/hylkäämispäätös toimitetaan sähköisesti.

Vuonna 2020 rakennustoimikunnan vetäjänä ja yhteyshenkilönä hallituksessa toimii Niklas Koppatz. Lisää jäseniä vetäjä tarvitaan, jos olet kiinnostunut liittymään mukaan niin ota yhteyttä.

Saunatoimikunta

Saunatoimikunnan vetäjänä v. 2020 ja yhteyshenkilönä hallituksessa toimii Nipa Nieminen. Toimikunnan tehtävä on organisoida saunan toiminta.

Runsaslukuinen lämmittäjäjoukko hoitaa tärkeimmän asian, saunan lämmittämisen. Lämmittäjän tehtävä on myös valvoa järjestystä ja rahastaa saunassa kävijät sekä siivota sauna saunomisen jälkeen.

Sähkötoimikunta

Yhdistyksen sähkötoimikunta toimii asiantuntijana alueen sähköasioissa. Sähkötoimikuntaa vetää v. 2020  Juha Lundell ja yhteyshenkilönä hallituksessa toimii Niklas Koppatz.

Ks. myös sähkönjakeluun liittyvät ohjeet!

Tiedotustoimikunta

Tiedotustoimikunta huolehtii PaPu-lehden julkaisemisesta ja vastaa siirtolapuutarhan kotisivuista.

Tiedotustoimikunta v. 2020: Annu Brotherus (vetäjä, ja yhteyshenkilö hallituksessa), Lassi Lager (kotisivujen ylläpito), Leila Timonen (PaPun toimitussihteeri) ja Mikko Vuorinen.

Urheilutoimikunta

Urheilutoimikuntaa vetää v. 2020 ja yhteyshenkilönä hallituksessa toimii Juha Saukkonen.