Hallituksen kokoustiedote 5/2020

20.5.2020

TIEDOTE 5 (Hallituksen kokous 18.5.2020)

Aika: 18.5.2020 klo 17.30

Paikka: Kerhotalo

Läsnä: Kalevi Lehikoinen, pj.

Annu Brotherus, varapj., jäsen

Aura Loikkanen, jäsen, sihteeri

Nipa Nieminen, jäsen

Mikko Vuorinen, jäsen

Taloustilanne on hyvä. Vuoden 2020 erääntyneistä laskuista on 11% maksamatta. Viime vuonna erääntyneistä maksuista lähetään karhulasku. Jos laskuja ei makseta eräpäivään mennessä, yhdistys joutuu katkaisemaan sähköt näistä mökeistä.

HALLINNOLLISEN ISÄNNÄN ASIAT

Lauantain kerhotalon ja sen ympäristön talkoisiin osallistui 32 henkilöä.

Roskalavoille kertyi 147 kottikärryllistä jätettä ja roskalavoista saatiin yhdistykselle tuottoa. Roskalavoille oli tuotu jätettä aukioloaikojen ulkopuolella. Viherjätettä oli myös tuotu lavoille ohjeiden vastaisesti.

Viime vuoden mullan myyntirahoista ostetaan 100 säkkiä multaa myyntiin kesäksi 2020.

Yhdistys on tehnyt sopimuksen Hyötykasviyhdistyksen kanssa kasteluvesihuollosta viljelypalstoille. Veden hinnaksi on sovittu sama, jonka kaupunki veloittaa yhdistykseltämme, mutta vesijärjestelmän huollosta veloitetaan lisäksi 400 euroa.

Siirtolapuutarha-alueen pensaiden leikkaukset tehdään ensi vuonna.

Yli 50 hengen kokoontumiset on kielletty kesäkuun loppuun asti. Tämä vaikuttaa juhannusjuhlien mahdolliseen järjestämiseen.

Kerhotalotoimikunta: Kerhotalo siivottiin talkoissa. Kesäkahvila toteutetaan talkoilla take-away myyntinä sunnuntaisin. Kerhotalon ennakkovaraukset yksityistilaisuuksiin on peruttu yhtä tilaisuutta lukuun ottamatta tältä kesältä. Nyt koronatilanteessa hallitus suhtautuu avoimesti kerhotalon vuokraukseen yksityisen mökkiläisen järjestämää esimerkiksi kahvilatuotteiden myyntiä varten. Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä hallinnolliseen isäntään.Rinteen luomutila myy tuotteitaan sunnuntaina 24.5. kerhotalon edessä.

Lasten toimikunta: Leikkimökki maalataan sisältä ilmojen lämmettyä. Leikkialueen käyttäjiä kehotetaan viemään lelut paikoilleen leikkimökin läheisyyteen leikin päätyttyä.

Rakennustoimikunta: Hyväksyttiin neljä rakennushakemusta rakennustoimikunnan esityksestä.

Saunatoimikunta: Sauna avataan noudattaen virallisia ohjeistuksia. Saunatoimikunta tiedottaa Papu-lehden yhteydessä jaettavassa hallituksen tiedotteessa tarkemmin saunan käytöstä ja mahdollisesta vuokrauksesta yksityistilaisuuksiin.

Tiedotustoimikunta: Papu 1/2020 on painossa ja se jaetaan mökkiläisille postilaatikkoon kesäkuun ensimmäisellä viikolla. Samalla jaetaan postilaatikkoihin Sspl:n kustantama teos "Mökillä ja palstalla - kestävää kehitystä kaupungissa". Tiedotustoimikunta korostaa, että jakelu tapahtuu vain niille, joilla on postilaatikko.

Sähkötoimikunta: Juha Lundellilta tullut tarkastuslista otetaan käsittelyyn.

Urheilutoimikunta: ei asioita.

Ympäristötoimikunta: Talkoot järjestetään toistaiseksi parillisilla viikoilla keskiviikkoisin klo 14-16. Omaehtoista muuna aikana toteutettavaa talkootyötä varten perustettiin WhatsApp-ryhmä, jossa voi kutsua muita mukaan. Niitty pikku portin luona pyritään perustamaan mahdollisuuksien mukaan jo tänä keväänä, viikolla 22. Alue ilmataan ja sitä varten nurmen täytyy olla lyhyt. Hankitaan lisää komposteja vanhan huoltorakennuksen taakse.

KEVÄTKOKOUS 6.6.

Kevätkokous siirretään syksyyn. Hallituksen tiedote jaetaan Papu-lehden mukana kesäkuussa.

ILMOITUSASIAT

Kaupunkin puistovastaava ja YIT:n edustaja kävivät tutustumassa siirtolapuutarhan istutuksiin ja hoitotarpeisiin. Kaupungin vastuulla on puiden ja suurien puuvartisten pensaiden hoito, sekä teiden ja leikkialuueen hoito. Kuusiaidan vieressä olevia mökkiläisiä kehotetaan jättämään tyhjä alue kuusiaidan läheisyyteen aidan suojelemiseksi ja hoitotoimenpiteiden helpottamiseksi.

Puutarhan alueella kani- ja rusakkokanta ovat taas kasvussa. Niitä metsästetään lokakuun alusta huhtikuun loppuun. Joitakin metsästäjien nuolia on kateissa. Mökkiläisiä kehotetaan tuomaan mahdollisesti löytämänsä nuolet hallinnolliselle isännöitsijälle (Zacce).

Rottajahdista saadun raportin mukaan useita pyydyksiä on kateissa tai siirretty toiseen paikkaan sopimatta asiasta etukäteen. Pyydyksiä sijoitetaan lisää kuusiaidan läheisyyteen.

SEURAAVA KOKOUS

Seuraava hallituksen kokous pidetään keskiviikkona 10.6. klo 17.30 yhdistyksen kerhotalolla.