Hallituksen kokoustiedote 7/2020

Aika: 15.7.2020 klo 17.32-20.20

Paikka Pakilan siirtolapuutarhan kerhotalo

Läsnä: Kalevi Lehikoinen, pj

Annu Brotherus, varapj., jäsen, kokouksen sihteeri

Aura Loikkanen, jäsen, poissa

Nipa Nieminen, jäsen

Mikko Vuorinen, jäsen, poissa

KESKEISET KÄSITELLYT ASIAT

Rahatilanne on vakaa, mutta yhdistyksen jäseniltä on erääntyviä saatavia 22 666,47€. Karhulaskut (yli 100€) lähetetään asianosaisille ja heille annetaan kaksi viikkoa maksuaikaa ja jollei maksuja makseta määräaikaan mennessä, asianosaiselta katkaistaan sähköt. Alle 100€ karhulaskut tulevat sähkölaskun yhteydessä.

Päätettin muistuttaa syyskokouksessa jäsenistöä siitä, että jos mökkiläinen haluaa perua vessa ja/tai –suihkumaksunsa, se tulee perua tammikuun loppuun mennessä.

Käteiskassanhoitaja Ritva Tolonen lopettaa tämän vuoden lopussa. Yhdistys hakee uutta käteiskassanhoitajaa. Yhdistykselle käteisen käsittely maksaa paljon, siksi yhdistys toivoo, että mökkiläiset suosisivat korttimaksutapaa.

PUUTARHAKATSELMUS 2020

Puutarhakatselmuksessa annettiin yhteensä 80 huomautusta. uusintakatselmus huomautuksen saaneille palstoille tehdään 1-10.8.2020. Uusintakatselmuksen jälkeen hallitus päättää toimenpiteistä hoitamattomien palstojen suhteen.

HALLINNOLLISEN ISÄNNÄN ASIAT

• Yhdistys on ottanut uutena hallinnon vastuuvakuutuksen ja lisännyt talkoolaisten vakuutusmäärän 50 henkilöön.

• Kahvila jatkaa toimintaansa 4. ja 6.8.

• Lanaus ja kaapeliveto on suoritettu. Kerhotalon päädyn lähistöllä olevat kivituhka- ja hiekkakasat ovat YIT:n käytössä – ne eivät ole mökkiläisten ostettavissa.

• Elojuhlat järjestetään 8.8.2020, suunnittelu on lähtenyt hyvin käyntiin.

• Mökkiläisten ilmoitustaulut laitetaan uusiksi. Myös hallituksen ilmoitustaulujen taustat tarvitsevat korjausta.

• Huoltorakennusten lukot ovat reistailleet. Asiaa tutkitaan.

1 Kerhotalotoimikunta

Näillä näkymin 26.7 on viimeinen kesäkahvila.

Viininmaistamisilta järjestetään pe 24.7.

2 Lasten toimikunta

Toimikuntaan ei ole ilmoittautunut jäseniä.

3 Rakennustoimikunta

Käsiteltiin 6 rakennushakemusta.

Rakennustoimikunta pyrkii saamaan aikaan rakennusrekisterin, tämä edellyttää lisää jäseniä rakennustoimikuntaan.

4 Saunatoimikunta

Sauna on mennyt mukavasti. Löylyyn voi mennä nyt koronarajoitusten väljennettyä enemmän kuin 8 kerralla. Kävijöiden määrä on vaihdellut. 9 kerrasta puuttuu lämmittäjä, mikäli lämmittäjiä ei löydy, saunavuoroja perutaan.

5 Tiedotustoimikunta

Papu 2/2020 on prosessissa. Tiedotustoimikunta on pyrkinyt innostamaan mökkiläisiä Papun kirjoittajiksi.

6 Sähkötoimikunta:

Loput sähkömittarit pitää uusia kuluvan vuoden aikana. Tiedustellaan, jos Helen pystyisi järjestämään sähköautojen latauspisteen alueen ulkopuolelle Pakilan rantatien parkkipaikalle.

7 Ympäristötoimikunta

Talkoot on pidetty vaihtelevasti noin parin viikon välein, osallistujia on ollut 5-7. Kesäkukille on toistaiseksi löytynyt kastelijoita.

ESPANJAN SIRUETANAN TORJUNTA

Viljelypalstoille on tullut Espanjan siruetanoita. Päätettiin hankkia Ferramolia ja levitetään viljelypalstojen ja puutarha-alueen väliin.

1 LEVO-teatteri (LIITE 1) tulee esiintymään 17-24.8 puutarha-alueelle.

2 Rottajahti

Heinäkuun alussa käytiin katsomassa pyydystykset. Vielä ei ole saatu raporttia.

3 Yhdistyksen toiminnasta tiedottaminen

Facebookin mummoista on tullut monelle pääasiallinen tiedotuskanava. Tiedottajana on Lönni Brown. Vaatimukset tiedottamisesta mummoissa ovat lisääntyneet ja toisaalta kritiikki tästä on myös kasvanut. Virallisia tiedotuskanavia ovat kuitenkin ilmoitustaulut ja nettisivut. Hallitus toivoo tiedottamisesta kiinnostuneita ilmoittautumaan ja kehittämään yhdistyksen tiedotusta.

4 Lasten ikärajakäytännöt saunassa

Saunan lasten ikärajakäytännöistä on tullut kysely. Saunatoimikunta antaa vanhempien itse arvioida toista sukupuolta olevan lapsen tuomisesta saunavuorolle.

5 Heli Aholan kirje

Käsiteltiin Heli Aholan kirje koskien kerhotalon käyttöä kesällä 2020. Todettiin, että useilta mökkiläisiltä saatu palaute kerhotalon uusista käyttötavoista on saanut positiivista ja rakentavaa palautetta.